Kouluttajien jatkokoulutus 20.-21.11.2021

Laskuvarjotoimikunta ja eksaminaattorit järjestävät kouluttajien jatkokoulutustapahtuman 20.–21.11.2021 Helsingissä Hotelli Arthurissa ja Föönissä. Tapahtuma on tarkoitettu kaikille vapaapudotuskouluttajille ja hyppymestareille, tosin tandemasioita ei ohjelmassa ole. Tapahtumaan ei ole kerhokohtaisia osallistumisrajoituksia. Koulutus myös striimataan, joten etäosallistuminen on mahdollista.

Osallistumismaksu on 20 € SIL-jäsenet / 40 € ei SIL-jäsenet, etäyhteydellä koulutus on maksuton. Maksuun sisältyy ohjelma, koulutusmateriaali, kokousruokailut ja päivällinen sekä sunnuntaina alennettu lentohinta (300 € / h) Föönissä. Föönissä ei SIL-jäsenen tuntihinta on 525 € / h. Ilmoittautuminen tapahtuu webropol-lomakkeella 31.10.2021 mennessä. Ilmoittautuminen on sitova, koska sekä hotelli että Fööni tarvitsevat tiedot osallistujista hyvissä ajoin.

Pyydämme jo etukäteen miettimään muutamaa asiaa ja vastaamaan ne lomakkeelle. Kerhoista riittää koottu vastaus, mutta kaikki voivat esittää mielipiteensä. Etukäteen mietittävää:

• hyvät koulutukselliset kerhokäytännöt / nämä eivät toimineet
  • ongelmakohtia kouluttamisessa
  • mitä kouluttajakoulutusta tarvitaan vuonna 2022 ja montako osallistujaa olisi?
  • mitä muuta koulutusta tarvittaisiin?

Sunnuntaina aiheena on kouluttajien vapaapudotustaidot. Mitä osa-alueita olisi hyvä kehittää. Tunneliosuudessa treenataan perus-skillejä, joista on hyötyä ihan kaikille vapaapudotuskouluttajille. Mikäli haluat osallistua sunnuntaina tunnelilentämiseen, vastaa lomakkeeseen, mitkä ajankohdat sinulle sopivat ja kuinka kauan haluaisit lentää. Tunneliosuuteen voi osallistua vain Fööni Proflyer statuksella olevat kouluttajat. Jos et ole lentänyt aiemmin tunnelissa ja haluat tiimaa, ole pikaisesti yhteydessä Joreen: jorma.lofgren@laskuvarjotoimikunta.fi.

Omakustanteisen majoituksen voi varata halutessasi Hotelli Arthurista 12.11. mennessä. Kun mainitset varauksen yhteydessä tunnuksen ” Suomen Ilmailuliitto ryhmävaraus”, saat huoneen seuraavilla hinnoilla (12.11. asti)

• Classic Single yhden hengen huone 80 euroa / yö
  • Standard Twin kahden hengen huone erillisillä vuoteilla 95 euroa / yö

Ohjelma:

Lauantai 20.11.

9.30 – 10.00 Aloituskahvi
10.00 – 11.20 Koulutusmateriaalien esittely ja Ohjeita kouluttajille osa 2
11.30 – 12.00 Miten saada uusia kouluttajia, Kupuprogressio oppilailla – kokemuksia ja toteutuminen
12.00 – 13.00 Lounas
13.00 – 14.30 Turvallisuustilanne ja kouluttajailmoituskatsaus pidemmältä ajalta → johtopäätöksiä ja keskustelua
14.30 – 15.00 Iltapäiväkahvit
15.00 – 15.50 Lajikohtaista asiaa (VPK/NMH/PLHM)
16.00 – 17.30 Keskustelutunti, aiheina mm.

• etukäteiskyselyn asiat
  • voiko toimia kouluttajana, vaikka lisenssi ei ole voimassa, mutta on saanut aiemmin koulutuksen?
  • oppilaan tarkastaminen ja tarkastukset
  • palautteen antaminen
  • fs-ryhmähyppytaitojen merkitys kulmahyppäämisessä
  • siipikuormataulukko
  • milloin kuvunkäsittelykoulutus: ennen B, ennen C, milloin

18.00 – Päivällinen ja vapaata viihtymistä

Sunnuntai 21.11.

Koulutus Föönin tiloissa

10.00 – 12.00 Kouluttajien vapaapudotustaidot
13.00 – Tunnelilentämistä, perustaitojen harjoittelua, tiimat á 30 minuuttia klo 13.00, 14.30 ja 16.00.