Suomen laskuvarjotoiminnan kilpailuista vastaa liittotasolla Kilpailuvastaava. Kilpailuvastaava toimii Laskuvarjotoimikunnan jäsenenä vastuualueenaan kilpailu- ja tuomariasiat.

Henkilöt

Jorma Löfgren, kilpailuvastaava
Skydive Finland ry

jorma.lofgren@laskuvarjotoimikunta.fi

Pasi Pirttikoski, ISC-delegaatti
Hämeen laskuvarjourheilijat ry

Mauri Väistö, ISC-delegaatti (vara)
Fööni

Maajoukkue

Maajoukkue on joukkue josta valitaan edustusurheilijat eri kilpailuihin.

Maajoukkueeseen ja sitä kautta Suomen edustajiksi lajien EM-/MC- ja MM-tason kilpailuihin valitaan ensisijaisesti edellisvuoden SM-kilpailujen perusteella. Kauden alussa on urheilijan/joukkueen ilmoitettava Laskuvarjotoimikunnalle halukkuutensa osallistua kauden kategoria I kilpailuihin.

SM-kilpailut voidaan korvata erillisellä valintakilpailulla LT:n päätöksellä. Päätöksestä LT ilmoittaa vähintään kaksi (2) kuukautta ennen kyseisiä kilpailuja. Mikäli lajissa ei pidetä SM-kilpailuja, eikä erillisiä valintakilpailuja, valinta maajoukkueeseen tehdään LT:n toimesta. Kriteereinä on tulokset muissa kilpailuissa (esim. naapurimaiden mestaruuskilpailut) ja urheilijan/joukkueen aikaisempi kilpailumenestys.

Mikäli urheilija/joukkue ei halua osallistua kategoria I kilpailuihin, niin urheilijan/joukkueen tilalle voidaan valita halukas, maajoukkuetason urheilija/joukkue.

Taivaslajit

Juha-Matti Sironen
Ahti Mansner

Valmennus

Valmentajakoulutusta voi tiedustella Suomen Urheiluilmailuopistolta ja lajivalmennusta voi kysyä suroraan maajoukkueen jäseniltä.

Raija Kosonen Trophy

IPC perusti Raijan nimeä kantavan palkinnon Freestylen MM-kiertopalkinnoksi ja Laskuvarjotoimikunta yhdessä Ilmailuliiton kanssa saivat kunnian toimittaa palkinnon.

Itse palkinto on lasinen malja, jonka on suunnitellut ja valmistanut Jussi Sistonen-Lönnroth, visakoivuisen jalustan maljalle suunnitteli ja työsti Antti Väisänen. Malja ja jalusta ilmentävät yhdessä freestyleä lajina, jossa kaksi erillistä osasta muodostavat kokonaisuuden.

Kuljetuslaatikon, joka toimii samalla kiertopalkinnon laatta-alustana, on valmistanut Timo Tillman.

Materiaalit

Kilpailuun, tuomarointiin ja sääntöihin liittyviä materiaaleja on materiaalipankin kilpailu -sivulla.